berdosa aku kalau tidak menyampaikannya.....(blog dalam pembangunan)...contact us:019-6132045

Saturday, May 28, 2011

HERBA


Herba adalah merupakan anugerah khazanah alam yang tidak ternilai. Kemampuannya bagi tujuan penyembuhan pelbagai penyakit yang dialami oleh manusia, inilah yang dikatakan sebagai satu anugerah. Melebihi 70% ubat-ubatan yang dihasilkan di Negara Barat kini, adalah ubat-ubatan yang berasas dari herba. Potensinya yang cukup besar, bukan hanya untuk pasaran tempatan malah permintaannya juga besar untuk pasaran global.
Justeru itu, apakah kita tidak mahu untuk merebut peluang yang terbentang luas dihadapan kita. Kami mempunyai kepakaran dalam pemilihan herba dan penghasilan produk serta pemasarannya. Jika anda berkeinginan untuk memilih herba adalah merupakan sebagai satu punca ekonomi untuk diri anda, kami sedia untuk membantunya. Sebarang pertanyaan dan kemuskilan sila hubungi kami. Kami cuba untuk membantu anda dalam pembangunan industri herba. 

a.    Herba berpotensi dan khasiat
b.    Penyediaan bahan tanaman;
c.    Tanaman secara komersial;
d.    Penghasilan ekstrak;
e.    Produk campuran kopi;
f.    Pembuatan bentuk teh;
g.    Pembuatan minyak;
h.    Pembuatan bentuk krim/balm;
i.    Pembuatan bentuk kapsul
j.    Pembuatan bentuk minuman;
k.    Pembuatan sabun;
l.    Pendaftaran (HALAL, Kementerian Kesihatan);
m.    Pemasaran.

Komen.

Kepakaran diperolehi dari banyak universiti, agensi kerajaan atau orang perseorangan. Kos awal adalah tinggi dan bagaimana untuk anda jadi usahawan herba secara jalan pintas. Bagaimana sepatutnya untuk anda mulakan industri ini. Samaada anda bermula dengan penanaman, penghasilan produk atau pemasaran? Bagaimana cara untuk memulakan industri ini dengan bermodal wang yang kecil? Apa yang perlu anda lakukan adalah merealisasikannya bersama kami.

Apa yang perlu anda lakukan adalah;

i.    Persiapan diri dengan pengetahuan tentang herba yang anda terokai. Kami akan mengajar anda secara tiori dan praktikal.
ii.    Kami sediakan apa yang anda perlukan.
iii.    Anda berminat…hubungi kami… kami akan merealisasikannya. Kami sediakan satu adun untuk satu orang usahawan herba.

0 comments:

Post a Comment

Please leave your email here before you leave this page,thank you...